Förvirrade funderingar....

Det är så otroligt mycket man vill göra efter studenten. Och även fast folk säger att det inte är bråttom så känner man (iallafall jag) ändå en viss press att det är precis nu man ska göra alla saker man har sagt att man ska göra någon gång i sitt liv. Som att man bara skulle ha det här kommande året att leva, sen ska man plugga vidare och sen jobba. Och sen är det försent. Fel fel fel.

Jag har ju haft ganska klart för mig att jag vill åka som volontär till latinamerika. Men pga lite negativa nyheter (som kanske inte är så negativa trots allt eftersom jag då inte skulle börja tänka som jag gör nu) så har jag insett att jag behöver ju faktiskt inte göra det precis just nu. Om en månad fyller jag 19, jag behöver inte stressa.

Mina funderingar just nu ligger på två platser.

1. Spanien. Åka dit ett år, plugga något språk/lingvistik-relaterat och bo på studenthem/ i lägenhet. 

eller

2. Jag åker som volontär nu iallafall. Lämna in ansökningar, och betala den skyhöga deltagaravgiften och söker de stipendier som går. Hoppas på att man får något bidrag, eller helt enkelt betala supermycket, och sedan kanske jobba när man kommer hem.



 

Kommentarer
Postat av: Jarina

fin blogg, gillar designen! :)

Postat av: Mirry

Du har lite tid kvar att fundera som tur är ;)



Spana gärna in vår blogg och beundra de fantastiska barncitaten!



www.arntyochmirry.se

2009-03-13 @ 19:26:51
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback