Malagueños

I måndags var jag hemma hos S på middag och träffade det spanska paret vi ska bo hos. Deras dotter och barnbarn var också med.

Det är en underdrift att säga att jag längtar jättemycket. P och M, ett malaganskt (?) par i kanske 60-årsåldern är hur trevliga som helst. De kan ingen engelska (skitbra :D) och pappan  P är hur pratglad som helst. De bor på ett berg 200 meter upp, men hade ändå jättenära till stranden sa de. P är från en liten andalusisk by, han sa att han skulle ta med oss dit vare sig vi ville eller inte. När dottern tillade att det var en riktig liten byhåla med kossor så hoppade jag och S nästan av glädje.

Det är lite utbyteskänsla igen nu, speciellt när jag var påväg hem till S för att träffa dem. Fjärilar i magen liksom. Det kommer bli en helt underbar vecka!

Kommentarer
Postat av: Karolin

va mysigt det låter =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback