Tankar vid hemkomst

Har inte bloggat på länge, men som ni nog har listat ut från rubriken så är jag på svensk mark igen :) I torsdags kom jag hem efter 15 timmars resande med stopp Madrid och Frankfurt. Madrids flygplats är bra, men Frankfurt vill jag bara glömma. Usch. Priset för omysigaste flygplats får de.

Resan var ju såklart underbar. 20-25 grader för det mesta (en dag 29!) och en massa god mat, roliga kusiner, släkt och andra människor vi träffade. Kändes ju som en vardag där efter ett tag, spanien-vardagen som var just det jag behövde; en laddning av batterierna och lite stressrekreation. Sen var det helt plötsligt hem till den "gamla" vardagen i kalla Sollentuna igen. Det är alltid lite tråkigt att säga hejdå till folk man inte träffar så ofta, speciellt när man har så kul när man väl träffas. Att komma dit till karnevalen skulle ju vara hur kul som helst, men det verkar ganska svårt... Vi ses ju iallafall i sommar och tänk, då har alla fyra tagit studenten :) Heja oss!

Nu lät det som att jag hatar vardagen här och det är ju fel. Det kändes skönt att komma hem till familjen och älskade vännerna, det var underbart att träffa er igen! Tack till Frida för den jättefina teckningen, jag blev jätteglad även om den var sönder hihi :D

Vad gäller skolan så har skoltröttheten fortfarande inte nått mig. Jag har inget hat-ämne nu, utan alla ämnen känns roliga och jag är motiverad. Det är jag tacksam för. 


Kommentarer
Postat av: Frida

hihihi varsågod! ^^

Postat av: julia

oooh, den där bilden ser nästan ut som den jag tog på dig när du hoppa i riccione! fin :D

2009-01-13 @ 10:44:45
URL: http://hejjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback