feliz año nuevo

"Gott nytt år allihopa! Hoppas ni har haft det bra. Det har jag, vi var först på nyårsbön i svenska kyrkan där vi skålade i champagne och sedan var vi här hemma och åt skaldjur. Sami och Jorgito var på värsta flashiga partyt på en golfbana, med kostym och allt. Biljetterna kostade 40 euro... men kul var det berättade Sami.

Idag har vi solat och jag har övat lite på några sånger som vi ska sjunga på nyårskonserten imorgon. Vi som inte fick sjunga "jul jul" på julkonserten med skolan... jag är glad att jag iallafall får sjunga den här nere :D

Nu de senaste dagarna söndag - tisdag har jag och Micaela bott i lägenheten i Las Palmas. Vi har gått runt en massa, och i måndags åt vi tapas ungefär hela dagen. Muuums! Jag som tycker att bläckfiskar är bland det läskigaste djuren som finns, har ätit både delar av bläckfisk i sås och små friterade bläckfiskar som man äter hela med citron.

Ikväll ska vi antagligen gå på bio. Hoppas att det finns någon spansk film, annars blir det väl dubbade Madagaskar. Spanska hörförståelsen har lossnat på riktigt och jag förstår till och med kanariska nu hehe. Jorgito har lärt mig denna användbara mening som dom alltid skrattar åt när jag säger: "Piensa puto cebolla, tu musica es una mierda!" fast man säger det mer: "Pieeensa puto ceboolla, tu musica e una mieerda". Det betyder ungefär: "tänk lök, din musik är skit!"

ciaoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback