the språknörds

Jag och S är påväg att köpa något i kafeterian till rasten på spanskalektionen då några tjejer frågar om de får intervjua oss till Vevax-galan (det är en filmgala på skolan) Med ett väldigt tveksamt "öööh... visst... " svarar vi ja men säger också att vi inte vet någonting om Vevax-galan. "Nej men det gör inget" får vi till svar. Okidoki.

tjej:  Hej vad heter du?

Jag säger mitt namn

tjej: Öh.. hej vad heter du? (vänder sig till S)

Hon säger sitt namn

tjej:(till mig) vad vet du om Vevax?

Jag: absolut ingenting.

S: Jag måste säga detsamma.

tjej: okej... vad säger du om jag säger att temat i år är "mojlin roische"?

Jag: (gissar på att hon menar Moulin Rouge,  men vågar inte chansa och har ingen aning om vad jag ska svara) ööh..

S: Röd kvarn!

Alla tjejerna ser förvirrade ut och jag skrattar lite åt alltihop.

tjej: jaha... varför då?

S: För att det betyder det på franska!

tjej:  Jaha okej. Tack så mycket.

hahah vi måste ju ha verkat som världens stenåldersmänniskor, som inte har något mer att säga om Moulin Rouge än att det betyder röd kvarn på franska

 

Kommentarer
Postat av: nea

hahahah gud vad jag skrattar :D

2009-02-19 @ 00:01:30
Postat av: nea

önskar att jag hade varit där på plats också ^^

2009-02-19 @ 00:01:55
Postat av: nea

"tjej: okej... vad säger du om jag säger att temat i år är "mojlin roische"?"'



vad menar hon med det liksom xD om ni ändå inte vet vad vevax är ^^



"öhm, ja... mojlin roische låter bra. typ."



vad mkt kommentarer du har fått från mej nu ^^

2009-02-19 @ 00:03:53
Postat av: Lovisa

hahah jaa.. helt lost var vi....

kommentaren är roliga:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback