Kvällen igår...

...var hur rolig som helst! Jag och Annie åkte in till stan och åt middag på donken innan vi begav oss mot Lava där ett sollentunaband spelade där några i vårt lilla gäng kände killen på trummor :) Det hela var en välgörenhetskonsert så IKU fanns där också (jag har funderat på att åka som volontär med dem).

En kille från Nigeria som är volontär i Sverige nu var där och lite efter att jag varit vid deras bord och samlat lite information så frågade han "can I have a minute?" (vilket tog mig ca 5 minuter att förstå pga lite halvdan engelska från hans sida och hög musik). Sen började han fråga varför svenskar är så blyga, ifall han skulle träffa mig på tunnelbanan ifall "that smile would be there", och lite allmänt varför svenskar är rädda för utlänningar... snacka om ställd mot väggen!

Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara... men jag ser mig ju inte som rädd för utlänningar... är det spansktalande älskar jag att prata ju:P Men jag försökte förklara att om någon börjar prata på tunnelbanan så skulle inte det leendet vara där även om det var en svensk som började prata, för man brukar inte bara börja prata med någon på tunnelbanan... och så frågade han om jag varit i Afrika och varför inte, men det är ju för att det inte är så många ställen i Afrika som är charterresmål. På bussen därifrån kom William på att många åker till Egypten, och det borde jag ju egentligen ha sagt...

Vi gick till Bolero och tog en cider. Sen blev det lite otippat. Först var det tänkt att de flesta skulle vidare till sollentunatrummisen i kärrdal men till slut blev det bara tre pigga tjejer; frida, linnea och jag. Vi åkte dit och hade verkligen jätteroligt. Tre killar, tre tjejer, guitar hero och singstar. Vi sjöng för kung och fosterland, allihopa och skrattade så vi fick ont i magen. Vi sjöng hur många låtar som helst och jag tänkte att jag inte skulle vara ute så länge.. kanske till 11. Klockan 4 kom jag insmygande genom dörren hemma.


Fridas bild, från Bolero


 


Kommentarer
Postat av: Linn

ååh känner ni också ström? :) var dom bra?? jag kunde inte komma!

Postat av: Lovisa

ja dom var jättebra!!:) vad synd!

2009-02-23 @ 23:54:36
URL: http://loolens.blogg.se/
Postat av: Karolin

vad är IKU?

2009-02-24 @ 17:32:54
URL: http://grisrosa.blogg.se/
Postat av: Lovisa

karolin: InterKulturellt Utbyte. De skickar iväg och tar emot volontärer, och håller på med olika projekt, i och utanför europa :), man kan kolla på http://www.iku.nu

2009-02-24 @ 20:40:34
URL: http://loolens.blogg.se/
Postat av: nea

toppenkväll verkligen!



haha, vilken typ! jag skulle inte riktigt veta vad jag skulle svara, inte direkt så att man vet svaret heller, det är väl individuellt liksom.

2009-02-25 @ 16:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback