Paris

Vi är utanför restaurangen som jag skrev om tidigare och ska samlas med hela kören, plus sonny och anders. Vet inte vem det var som började prata med dem men helt plötsligt stod två fransmän i typ 20-årsåldern där : - Really?? From Sweden?!
(den ena var väldigt söt måste jag erkänna)

Sonny berättar att vi är en kör.
Fransmän: -  Sing something!! please!

Anders räknar in och dirigerar lite och vi kör "Intet kan mig skilja från Guds kärlek" mitt på trottoaren på Montmartre. Jag och Daniella tar varsin solovers och folk går förbi och applåderar. Fransmännen låtsas-torkar en tår och står o kramar varandra.

fransman 1: You are awesome! You make me cry!!
fransman 2 : We should hug!! *vinkar in mig*
så där står man o kramas med dem två mitt i trottoaren med hela kören runtomkring som ropar: woho! Haha sen var det Yasmines tur också.

Vi: Sonny, berätta att vi har konsert imorgon!
Sonny: *franska* bla bla bla
Fransman 1: OH no!! I have a train to catch at 10!
Vi: noooooooooo
Fransman 1: But will I miss my train to see you?
Vi: Yeeeeeesssss!!

Sen står Sonny och pratar med oss om vad vi ska göra härnäst, till exempel gå till pigalle. Fransmännen står fortfarande i mitten och när daniella säger: jag röstar för pigalle! så vill de lära sig hur man säger det.. fransman nr 1 lyckas faktiskt och när vi berömmer honom svarar han: - Thank you. Yes, it's because I've been to Finland!
hahah eller inte va...

- Where will you be?
vi: We don't know.. you can just... find us! follow the singing!

haha ja det var ena roliga fransmän det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback