volontär

Tänker nu dela med mig av min lilla frustration till er. Hoppas det är okej. ;)

Har precis suttit och kollat runt på cirka en miljard hemsidor på volontärresor. Jag är ännu inte helt på det klara med vilket land jag vill till. En del av mig vill till centralamerika och karibien eftersom jag lyssnar så mycket på deras musik och är så intresserad av deras kultur..
Men det är jag ju självklart av andra länder också, till exempel Peru, där jag kanske eventuellt har bra kontakter... det vore ju toppen.
Sen har vi det här med reslängd också. De flesta jag har klickat mig förbi erbjuder resor från en månad till ca två månader, eller tre om man har tur. Jag har hittat en svensk organisation som erbjuder halvår- och årsresor. Det vill jag göra. Det jag vill göra är att undervisa i engelska/ jobba på barnhem/på något ungdomscenter.

Flera gånger har jag tänkt; vad mycket lättare det hade varit om jag bara ville plugga i en annan del av europa eller vara au-pair...
men aldrig att jag tvekar på latinamerika. Dit ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback