the högskoleprov

Nu är det avklarat. Efter 8 timmar på stockholms universitet i det största "klassrummet" jag varit i, var huvudet helt slut. Det var svårt, men jag tror inte det gick dåligt. I vanliga fall efter prov har man ju någon sorts känsla för hur det har gått. Men inte idag. Jag försöker intala mig själv att det gick bra iallafall. 

När jag kom hem skulle lillasyrran på maskerad och temat var "klä ut dig till någon kändis som är med i en film". Hon var Gwen Stefani, så jag fick hjälpa henne och hennes kompis Lindsay Lohan med smink.
Hämtade thai-mat med mamma och sedan kollade vi på "Inga Lindström" haha. En tysk tv-serie, om Sverige, men alla som är med är tyskar och de pratar bara på tyska. Rätt intressant. Svenskar skulle ju aldrig åka till något annat land för att en tv-serie ska utspela sig där, och dessutom spela alla rollerna själva - på svenska! Men det gör tydligen tyskarna...  haha.

Har precis spelat singstar och snart är det dags att gå och lägga sig...
Buon weekend tutti

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Frida

asså hjälp högskoleprovet. vad innebär det? är det en massa olika ämnen eller va? jag fatta ingenting, känner mig som en dum... brunett(?)!

Postat av: Lovisa

hahhahah "dum.. brunett(?)!" nejdå!

Det är typ som ett extra alternativ till betygen som man kan söka in på högskolan/universitet med.



Det är inte olika skolämnen, typ historia o sånt, men lite olika mer "allmäna" områden, typ. Det är en del när man ska kunna en massa svenska ord, en matte-del typ med problem och så ska man avgöra hur mycket information man behöver för att lösa problemet, engelsk läsförståelse, svensk läsförståelse och en tabell/kartor/diagram-del.

2008-10-26 @ 21:26:57
URL: http://loolens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback