en dag i tre delar

Den här dagen kan delas in i 3 delar. Två var bra och en var skit.

Del 1: Går till skolan, glad i hågen, kör med klassen. Väldigt roligt och vi sjunger just nu en underbar isländsk jullåt som är jättehäftig.

Del 2: Lektionen har precis slutat. Aj. Vi kan väl  säga såhär: Det suger att vara tjej ibland (närmare bestämt en gång i månaden). Aj aj aj. Hem. Bussen är försenad kommer, missar 523:an med ungefär två minuter, väntar i 20 minuter på 607:an. Dessa minuter var de längsta minuterna i mitt liv. Bussen kommer och där finns en arg skrikande unge, samt även en arg tant. Vid detta tillfälle var tårarna inte långt borta. Men allt slutade lyckligt med en filt framför am-rom-com-serier :D

Del 3: Bestämmer mig för att pröva på step på friskis. Sagt och gjort, jag pallrade mig dit och det var verkligen superkul! L och Å från klassen var där också :) Det roliga var att det var jobbigt, men samtidigt märkte man knappt det för man var så koncentrerad på koreografin hela tiden. Det ska jag fortsätta med.

Nu sitter min lillebror bredvid och lyssnar på El tango de Roxanne,  och nån som säger: Me dejaste, me dejaste... y no te puedo convencer... que vengas Roxanne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback