onsdag

Suck.. den där hösttröttheten som gör att man blir hur seg som helst slog mig som ett basebollträ idag. Jag har sovit mycket igår natt och ätit som man ska, men hur kommer det sig då att man bara känner för att gå i ide... kallt är det också, brrr..

Hade sovmorgon så jag vaknade vid halv elva. Åkte till skolan för att ha en lektion, Naturkunskap B. Det var redovisningar, väldigt intressant, men tyvärr hann jag inte göra idag utan får köra imorgon. Efter lektionen åkte jag och Sara in till Universitetet och pratade med en kvinna på Institutionen för spanska och latinamerikastudier. Hon var jättetrevlig och det var jättebra att kunna prata och ställa frågor om olika utbildningar. Träffade också en kille som jobbade på lärarutbildningen, jättesnäll var han som tog sig tid fastän han hade telefontid egentligen =)

Efter det åkte vi till stadsbiblioteket, skaffade ett lånekort där (kan ju vara bra att ha, dessutom var det ett himlans snyggt lånekort!). Åt god sushi på Itamae och försökte hålla en dialog på japanska ( på borden ligger ett papper med olika sushi-termer och meningar som kan vara bra att kunna på en sushirestaurang haha, uppskattades av oss språknördar)Promenerade därifrån till Karlberg och tog tåget hem. Kanske inte så konstigt att man var helt slut ändå...
Stadsbiblioteket, Stockholm

Dessutom har jag ätit årets första lussebullar! (Sara, den lussekattskonservativa, var förfärad över hur tidigt det var. Den 1 december som tidigast, helst den 13) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback