off to norrviken

För alla intresseklubbar kan jag meddela att jag var magsjuk i torsdags. Konstig 24-timmars-grej så jag gick i skolan på fredagen ändå. Hela dagen igår var på spanska nästan.
Åt lunch med S från Mexiko och efter skolan åkte jag och Sara in med en till svensk tjej, en brasiliansk och en argentinsk utbytesstudent till gamla stan och åt middag. Sedan gick vi runt lite, träffade bland annat en baskier haha!
Det var ett gäng inne på 7-eleven som vi misstänkte var från baskien. Så vi frågade. Det visade sig att en av killarna var från Bilbao haha! Vi bara: vi visste det! han: haha, jaså hahah. Sen pratade vi lite om Leioa och där vi var för ett år sen. Till slut frågade han varför vi trodde att han var från baskien.  Vi: jo men.. det syns, du ser väldigt baskisk ut! Han: hahah ja jag gör nog det haha...
När vi sa hejdå sa jag "agur", då blev de imponerade  haha ;)
En typisk baskier har alltså mörkt hår och ett sånt där töj-örhänge. Man får lyssna på talet också. Om de säger typ "sh" istället för "s". Då vet man.

Nu ska jag på fest i Norrviken för Therese som har fyllt 18. Ska bli väldigt kul! Vet inte vart i norrviken jag ska egentligen, vet bara att jag och el david tar tåget till Norrviken stn. Så nu måste jag dra mig!

Agur! Ciao! Adiós!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback