Valborgsmässoafton

Jag har aldrig riktigt förstått valborg om jag ska vara ärlig. När jag var liten var höjdpunkten att gå ner till ängen i Tegelhagen och försöka få mamma och pappa att betala så många lotterier som man kunde få. Sockervadd var en självklarhet. Kören sjunger falskt och någon scout ropar ut att Emma 3 år letar efter mamma och pappa. Sen tänds brasan och man står ett tag och tittar på den.

I år kom vi ner när brasan redan var tänd och kören lät falskare än något år tidigare. Lusten att spela på lotterier var som bortblåst. Ungdomar som super och barnfamiljer i en härlig blandning. Det roliga var ändå att träffa David, Annie och sen också Johan. Johan skulle skjutsa några andra människor till en fest i Edsberg och eftersom inte alla fick plats så skulle han komma tillbaka och hämta oss sen. Jag, Annie och David gick hem till mig så länge. David spelade gitarr och vi hittade många intressanta svar i den underbara magic 8 ball haha... Till slut plingade Johan på och vi åkte iväg. Såklart var det för mycket folk på festen och eftersom vi inte direkt kände någon där så hann vi knappt ta av oss skorna. Vi gick ut och Annies snälla mamma kom och hämtade oss tre vid rudbeck. Skjutsade hem David och jag åkte hem till Annie. Vi kollade på "Snygg, sexig & singel" och somnade till den.

Det var en helt okej valborg ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback