Natten då Lovisa blev kidnappad och förd till Ullared

Det var verkligen hur sjukt som helst. Men roligt!

Hade precis ätit kvalitetsgodis på festen i kafeterian efter musikalen när sara tog tag i mig och sa: "Lovisa, hämta dina saker. Vi ska åka nu!'
- eh va? vardå?
- Vi ska åka!, ett leende bredde ut sig på hennes läppar.
- alltså... är det överraskningen nu?
- aa!

Efter att jag plockat ihop sakerna gick jag, Sara och Frida ut och fick skjuts av Saras pappa till Hallunda. Där stod en buss som vi satte oss på och fastän jag höll för öronen när guiden pratade så hörde jag var destinationen var. Ullared! Detta var alltså precis efter musikalen, så vi satt där helt teatersminkade, läppstift, och hur mycket lager solpuder som helst. Gamlingarna måste ha rynkat på näsan över dagens ungdom.

Vi åkte buss hela natten och kom fram vid halv 6, vi var först. Ställde oss i kön som bara byggdes på längre och längre där bak. Vi kom in och man blev alldeles överrumplad av allting! Sjukt mycket, och väldigt billigt!
När dagen var slut, vid två ungefär, hade jag handlat för 700 kr och var väldigt nöjd, och väldigt trött. Sen åkte vi buss och efter en paus i ödeshög kom vi hem till Upplands Väsby där Saras pappa skjutsade hem oss


TACK!! Alla som jag fick denna resa av!:D Den var väldigt rolig! Och väääldigt otippad!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback