"uno per tutti, tutti per uno!"

Så rolig dag igår alltså! Om man räknar bort geografin och filosofin i början av dagen det vill säga. En tredjedel av gruppen var inte där och en annan tredjedel kom sent. På tisdag ska vi redovisa på ett kul sätt om Descartes, vi får väl se hur det går...
Iallafall, jag åkte hem och bakade kladdkaka, mötte italienare i Kista, gick runt, sen åkte jag och maicol hem och åt middag för att sedan ta tåget in till Karberg. Jag trodde att vi var på rätt tåg, men nej, vi kom på ett tåg för tidigt. Så vi satt på Karlberg och väntade  i en kvart innan de andra kom och vi gick till Cyber Town för att köra Laser Game. Det var skitkul!! Jag trodde verkligen inte att det var min grej, men det var helt galet roligt! Våran lilla grupp Sverige/Italien  körde mot ett annat gäng, 13 st typ 14-åringar haha, vi vann!!

Idag fick jag sova ut! Det var såå skönt... italienaren fick skjuts med pappa till sollentuna station där han skulle vara kl 9. Sen åker jag in och äter lunch med dom i stan. Sen är det avskedsmiddag och party (anledningen till att jag bakade). På lördag åker de hem :(

Igår när jag rörde kladdkakssmet som flitigast så kom jag att tänka på helt plötsligt vad jag är lycklig att jag kan språk, att jag har lätt för att lära mig det och för att jag tycker att det är roligt. T.ex pratade jag och sara lite grann på spanska idag med en kille som jobbar i matsalen, som var från Colombia. Det var inte mycket vi sa, lite svårt och förstå också i en högljudd gymnasiesal och med mycket sydamerikansk spanska, men vi kunde! Då kom jag att tänka på att det faktiskt kommer vara en period i 3:an då jag inte läser spanska. Något som jag har gjort i snart 6 år och i ungefär ett år med världens bästa lärare... jättetöntigt att tänka i ett år framåt sådär, jag vet, men jag fick värsta klumpen i halsen när jag tänkte på att det kommer komma en aaaallra sista spanskalektion..:(

nej inga ledsna miner nu

there's only us
there's only this
forget regret
or life is yours to miss
no other road
no other way
no day but today

(från världens bästa musikal Rent)
image113
Idag är det en vecka och 6 dagar kvar tills jag fyller år!

Kommentarer
Postat av: julia

"uno per tutti, tutti per uno"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback