snart sommarlov!

Ganska fullt upp har det varit.

I fredags var jag på "befattningsutbildning" på Grönan, vi fick alltså prova på att göra sakerna som vi ska göra sen.
Man träffade dem man kommer att jobba med och det är jättesnälla människor, bland annat en asrolig tjej, E,  som var på samma gruppaudition som jag. Vi bestämde oss för att ta färjan till slussen istället för att ta bussen när vi hade slutat, det var länge sedan jag gjorde det. På tunnelbanan hände en liten klantig grej.
Jag hade en loka i väskan och när vi skulle sätta oss på tunnelbanan mot centralen så glömde jag att flaskan var öppen och när jag lutade mig framåt så spilldes vatten ut på E. Hon börjar asgarva och vi skrattar i säkert 2 minuter. Haha bra grej att göra den första dagen man lär känna sin nya jobbarkompis hahaha, men det var kul.

Efter utbildningen åkte jag direkt till Friskis och gick på ett danspass, sandra och åsa från klassen var där också. Det var jätteroligt! Han som höll i passet var väldigt feminin, men jätterolig haha. Det var alla sorters danser, salsa, disco, typ polsk dans, you name it. Skitkul iallafall. Sen var jag nästan helt död när jag kom hem.

Igår morse var det en till Gröna Lund-utbildning, "service & värdskaps"-utbildning. Vi fick släcka bränder, kväva elden på en docka, kolla på en film om en fiskmarknad i seattle, prata en massa om service, hur man bemöter arga kunder osv. Vi skulle göra grupparbeten med saker man skulle göra för att ge bra service. Vi skulle prata om hur man gjorde för att ge kunden en bra dag. En punkt vi skrev upp var "tillfredsställa deras behov", då var det direkt en kille som skrattade asmycket som sa: "haha det där låter snuskigt!" och sen kunde ingen i gruppen prata om det utan att alla brast ut i skratt. Även på redovisningen haha.

Miriam ringde så efter att ha varit hemma ett tag så åkte jag och mötte upp henne och hennes kompis Nanna vid Karlberg. Hon har varit i Costa Rica i typ ett år, så coolt!  Vi gick och köpte en engångsgrill, mozzarellabollar, minitomater, skinka och potatissallad till vår utflykt på långholmen, precis vid Nannas lägenhet. Satt där ett tag och åt innan vi gick och såg lite på Björn Gustafsson som uppträdde. Sen gick vi upp till lägenheten och satte på reggeaton och annan musik på spanska.
Det var skitkul att hitta en svensk likasinnad! :D haha Vi dansade runt där och sjöng till " lo que pasoo pasoo entre tu y yo" och en massa annan asbra musik. Vi hade jättemycket gemensamt i musiksmak och det är inte ofta man hittar nån som ens vet vilka typ Maná är, så det var askul att stå o sjunga dom låtarna med nån annan som också kan låtarna utantill!
Jag och Miriam tog bussen till St:Eriksplan och sen sprang jag för att hinna med det sista tåget. Träffade pappa på Helenelund och vi gick hem. Sen sov jag lääääänge!

Idag ska vi kolla på min systersons pianouppspel! Ska bli jätteroligt:)

ciao!


Kommentarer
Postat av: julia

oj jävlar, haha. inte fick jag öva på att släcka bränder när jag började på mcdonalds ;D hahaha

Postat av: Lovisa

haha nä men det var kul:D
förra året var det 30 bränder på gröna lund, bara undner juli månad, alltså typ en per dag!

2008-06-02 @ 18:01:26
URL: http://loolens.blogg.se
Postat av: corri corri

öjj, vad läskigt ju

2008-06-02 @ 18:39:44
URL: http://hejjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback