94-åringar, calimocho och brännboll

Kom hem idag från Värmland där det firades midsommar med stora delar av släkten (tyvärr saknades ju bror min och två av trillingarna). Det var väldigt roligt. Jag och Micaela blandade Calimocho lite halvt i smyg, mums haha. Borde ju bli en tradition. Jag hade helvitt på mig och självklart spillde jag lite... för er som inte visste det så är calimocho en spansk specialitet bestående av cola och rödvin.

Att sitta och umgås med 80 +-are är väldigt underskattat. Det kunde jag och min kära kusin konstatera efter en stund med vår farmor/mormor och en annan söt tant som fick i sig ganska mycket att dricka. Efter att en av dem försökt hälla upp vin med korken skrattade micaela och viskade: tres vasos (tre glas) och mer blev det haha...

Vi sjöng en del också, och sen gick vi och lade oss väldigt sent.

I present av Micaela fick jag hennes gamla Alex Ubago-skiva :D myyyycket uppskattat, även fast dvd:n var lite värmeskadad så det inte gick att kolla på allt.  Förutom att kolla på Alex Ubago  har vi spelat brännboll, gjort sillröra, spelat kort och jag har lärt mig lite kanariska.


Kommentarer
Postat av: Elin

hihi, ja det där med aventura och enrique lät ju inte helt fel precis ;-) ska dom göra musik ihop också ? :P eller ska de bara turnera ihop?

2008-06-27 @ 15:17:46
Postat av: Lovisa

haha jag vet inte faktiskt.. tror inte att de skulle göra någon musik tillsammans, undrar hur det hade låtit haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback