liten update

Ja, det var ju rätt länge sedan jag bloggade. Men jag har liksom inte gjort så mycket intressant, bara jobbat. Jag har upptäckt att jag inte är gjord för att räkna kassor... det är bland det värsta som finns tycker jag. Och inte stämmer det heller, förutom den allra första gången. Hallå, man ska ju bli bättre med träning, inte sämre?!

Men att stå i kassan är kul! Ibland kommer det riktiga guldkorn och handlar. Som t.ex gulliga engelsmän från manchester som man kan skratta med. Idag kom det också en kvinna från Venedig, Italien som jag parlade italiano med :D
Först förklarade hon på minst sagt knackig engelska tills jag till slut förstod och medan hamburgaren skulle bli klar frågade jag var hon var ifrån. När jag fick reda på att hon var från Italien sa jag stolt att jag pratar lite italienska varpå hon glatt utbrast: aaaah perfetto!!
Vi stod och pratade ett tag. Jag berättade att jag varit i italien och venedig i april och hon frågade varför jag var där och vad jag tyckte osv. Sen frågade hon om saker jag rekommenderar att göra i Stockholm, och jag föreslog båtturer och allt möjligt... det gjorde min dag :D och riktigt stolt kände jag mig när de andra medarbetarna såg dessutom haha...

Dessutom är det riktigt sköna människor på jobbet :) jag trivs.



Kommentarer
Postat av: julia

hahahaha, vet du vad jag hittade nyss.



- CORRI IL BAGNINO, CORRI!





hahahahaha

Postat av: Lovisa

hahahhahhahahhaha bästa bästa bästa dialogen

2008-07-09 @ 23:15:36
URL: http://loolens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback