Syster

Här kommer en Aventura-låt. Översatt till svenska, riktigt bra och rörande text tycker jag:


Vad fort åren går, igår var vi små
Mamma och pappa kämpade för vår framtid
Du såg efter mig, nu är det jag som vakar över dig
Syster, jag älskar dig och jag vet att du inte är lycklig

Ett till slag i ansiktet, som det är varje vecka
Och som alltid en ursäkt som du vinner till slut
Han lurar dig, vad gör jag här
Fastän jag vill hjälpa dig accepterar du allt som det är

Du är mitt blod och mitt mål är att rädda dig
Jag ber för dig

Syster, han älskar dig inte
han vill ha 20 kvinnor och du ser det
Han misshandlar dig och sen försvarar du honom
Det syns klart att han inte accepterar dig
att du inte ser

Du gråter - varje gång han slår dig
Du gråter - sorg och ilska
Du gråter - Jag känner din rädsla
Du gråter - I hans händer kan du dö
Du gråter - den mannen som får dig att lida
Du gråter - han gav dig det här blåmärket
Du gråter - när han spottar dig i ansiktet
Du gråter - och med hemska ord
Du gråter - Känner han sig överlägsen

Den här mannen är ett fegt djur
Utan värdighet som slår en kvinna

Det är inte rättvist hur mycket du älskar honom
Tänk noga, det är du skyldig till
och du ser det

Mina systerbarn borde inte se sin mamma springa
I ditt hus finns ett monster och du sover med honom
Räkna upp timmarna han gjort dig lycklig
och sedan åren han orsakat lidande

Jag tål inte att se min syster gråtande
Mannen är en råtta
Ingen kan tvinga dig att stanna
Du kan gå din väg, att du inte ser det
Det är inte respekt det jag ser, det är rädsla
du fruktar honom
Den hunden du inte ser

Du gråter - När han kommer hem
Du gråter  - för han är full
Du gråter - och han slår dig utan anledning
Du gråter - och barnen bara ser
Du gråter - och de skriker: pappa nej!
Du gråter - slå henne inte igen!
Du gråter - han förudmjukar dig
Du gråter - och ljuger
Du gråter - han har inget hjärta

Vi borde byta plats
Om han kommer för att slå mig
kan jag sätta honom på plats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback