skola, Italien och friskis

Idag var en riktigt bra dag. En sån där dag som inte innehållit något speciellt, den har bara varit bra ändå. Sådana dagar vill jag ha fler av.

Jag började med dubbeltimme spanska och vi skrev små sagor. Det var roligt. Sen var det italienska och efter det lunch.

Tyvärr är det så att jag har matte varje dag, och det förstör lite dagen liksom, varenda dag vet man att man har en timmes, ibland 50 minuters, hemsk mattelektion. Gick in i lektionssalen, inte så många var där. Satte mig vid bänken och skulle precis slå upp boken när min mattelärare sa: - En frivillig! Du vet att du inte behöver vara här. Det här är bara stödmatte, så du får gå om du vill. Hallelujah!

I väntan på möte om utbytesresan till Italien satt jag med Karro, Elin och Julia i biblioteket. Sen var det Italien-mötet. Ska bli sjukt kul att åka dit. Sommarvärme, underbar glass, pasta, Venedig, Florens - men framför allt Bologna - Ja tack!

De tog en bild på oss som de ska skicka till italienarna... snart ska vi få se en bild på dem. Ska bli spännande.

Efter skolan åkte jag hem, tog det lugnt för att sedan gå ett medelpass på Friskis och Svettis. Det känns att jag har gått där ett tag nu, inte alls lika jobbigt som det första passet utan riktigt roligt! Kom hem, åt middag och duschade. Nu sitter jag här och lyssnar såklart på Aventura.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback