Läskig hund

Jag är verkligen inte rädd för hundar, jag älskar hundar!
Men
Det som hände idag på bussen var verkligen läskigt, jag var rädd på riktigt. En gubbe som såg något opålitlig ut kliver på bussen vid Sollentuna station med en ganska stor svart hund. Han sätter sig bakom mig och framför sitter ett gäng invandrarkillar. När några av killarna går av börjar hunden skälla och försöka få tag killarna när de går ut genom dörren, precis bredvid mitt säte. Gubben försöker hindra hunden genom att skrika:
- Håll käften!! Håll käften sa jag!! Hundjävel!
Hunden fortsätter skälla ett tag men tystnar efter några stationer.  Då börjar gubben säga Jävla turkar! och andra elakheter riktat till killarna som gått av tidigare. Jag satt helt panikslagen, men väl medveten om att hundar känner rädsla. Tyvärr är det är inte så lätt att övertala sig själv om att man inte är rädd när det är en stor hund och en galen gubbe som inte ens har koll på den bakom en.
Som tur var gick de av stationen innan jag skulle av.... det var dagens trauma det...

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag såg också en stor svart skällig hund idag, utanför sollentuna centrum, vid typ fyra..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback