italiano!

Nu har jag fått reda på vem det är jag ska bo med under hela Italien-utbytet! Trots att det inte fanns så många killar så fick jag en av dem! En av lärarna som ska med började med att ropa upp mitt namn och jag fick en kille eftersom 1, båda var allergiska mot katter och 2, han hade önskat att få bo med en tjej... Han spelar fotboll och hans mamma är hemmafru.. mina fördomar om italien bara skuttade av glädje!

Det som förvånade mig med breven från de andra italienska eleverna var att många skrev "I'm very shy, insecure and timid, but once I get to know a person.." - vem skriver så egentligen? Vår lärare påpekade dock att det var ju med italienska mått mätt. Då kan man undra hur min italienare är när han skrev: "I am generally considered to be sociable, outgoing and polite"....låter bättre än shy och insecure i varje fall!


Update: Har pratat på msn, han var jättetrevlig! OCH så pratar han spanska - skitbra!

image108


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback