Gott Nytt År!

Igår var jag med Annie och Sofia hemma hos Annie och hade en riktigt mysig nyårsafton med trerättersmiddag, bestående av toast med en röra, löjrom, avokado och räkor till förrät, inbakad fläskfilé med ädelost, potatisgratäng och granatäppel-sallad till varmrätt och fransk chokladmousse med frukt till efterrätt. Vi kollade på American Pie  och Hot Chick. På tolvslaget gick vi ut och såg alla fina fyrverkerier och tände smällare som Sofia hade med sig. Vi skålade i champagne och sen spelade vi singstar :) 

Här kommer en liten lista, delvis härmad av Annie:

Bästa köpet?

Klänning, smycken och skor till bröllopet på Sicilien


Vad spenderade du mest pengar på?
Måste ha varit fickpengar till resor


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Better - Regina Spektor
Me llaman calle - Manu Chao
Here in your arms - ?
Labios Compartidos - Maná
El rey tiburón - Maná
Gudfadern-temat

När..

var du rädd?
När jag och Sofia skulle få skjuts till stationen i Baskien av en baskisk galning som gjorde allt för att skrämma upp oss och sen säga: Tranquila, Suecas, Tranquila!!! eller när jag och Sofia skulle få skjuts hem på natten och vi klämde in oss hur många som helst i den där lilla bilen..

var du lycklig?
Hur många tillfällen som helst. Men det bästa måste ha varit på Sicilien, hela den resan, men såklart speciellt min systers bröllop.


skrattade du mest?
Antagligen när baskierna skulle försöka prata svenska, eller när vi sjöng och dansade små grodorna för dem - först i Sverige och sen när jag och Sofia sjöng den och nationalsången i en proppfull rökig lokal i Baskien med 15 baskier som satt och klappade och klämde i från tårna på: KOAKAKAKAKA!
Eller under pratstunderna med Iratxe och hennes bror.
Eller när jag och mina kusiner gjorde en viss rolig, men pinsam film...
Eller på någon av Baskien-återträffarna..
 

Vilka länder besökte du?
Spanien (Gran Canaria), Turkiet, England, Italien, Spanien, Frankrike (över en dag:P) och USA

Bästa boken du läste i år?
"Parfymen"

  

De bästa nya människorna du träffade?
De från utbytesgruppen till Baskien, Iratxe med familj, kompisarna från "la lonja", Alba, Amaia och de andra baskerna, Samara, Chie, Seda, Toto!! :D 


Vad var din största framgång 2007?
Blivit mer utåtriktad


Största misstaget?
Att jag inte badade någon gång i Baskien

Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen





Kommentarer
Postat av: Frida

Here in your arms - Hellogoodbye
;)

Postat av: Lovisa

ja juste! tack

2008-01-01 @ 18:02:25
URL: http://loolens.blogg.se
Postat av: Annie

gu' va du härmar mig ;P

2008-01-02 @ 00:23:10
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback