Filmkvällshelg

Har haft en riktigt rolig helg (med min helg räknar jag fredag-nu). I fredags åkte jag och Annie till husdursmässan. Inte så mycket att se faktiskt. Tyckte lite synd om djuren, det var mest en massa annat krafs de stod och sålde.
Vi åkte in till stan istället, gick runt lite och smakade torkad frukt och annat godis på hötorgshallen innan vi tog en promenad. Hittade en kinesisk matvaruaffär, trodde jag inte fanns i Stockholm, men det var som ett litet Chinatown eller nåt. Sen gick vi igenom gallerian och till slut åt vi lunch/middag på mcdonalds. Vi åkte till Rotebro, köpte godis och Annie köpte en massa filmer. Vi gick hem till Annie och dukade upp med vårt godis, tände ljus och tittade på japanska The Ring. Jag hade väntat mig en mycket läskigare film faktiskt. Annie den busungen ringde mig från dolt nummer flera gånger typ varje gång efter att videon visats i filmen. Usch haha.
Nästa film var The Omen från 1976. Den, däremot, var läskig. Med sån där läskig filmmusik med djävulsintervallet hela tiden á la gammal munk-musik - spooky. Då hände något läskigt på riktigt. Filmen handlar om djävulens avkomma, helvetets apostlar och sådant. Alla de onda personerna har ett födelsemärke i form av tre 6:or - som ju är djävulens nummer.
Annie skulle kolla hur mycket pengar hon hade kvar på mobilen.

"Du har - sextiosex kronor - och - sextioett -öre - kvar på ditt kontantkort"

Alltså 66,6 kr om man avrundar!!
Efter den filmen pratade vi ett tag och sedan kollade satte vi på Secret Window, men vi kollade inte så mycket utan pratade mest. Pratade ända tills klockan var halv 5 och då gick vi och la oss.

Vaknade vid halv två ungefär, åt frukost och kollade på nyinspelningen av The Omen, från 2006 i Annies vardagsrum (surround-ljud - skitläskigt). Min erfarenhet är att gamla filmer oftast är lite läskigare, men inte i det här fallet. En scen var nog den läskigaste jag har sett i någon film. Jag säger bara att jag aldrig tänker bada i ett badkar i ett avlångt vitt rum med en spegel rakt framför mig på kortsidan. Usch jag får verkligen rysningar nu bara av att skriva ner det.


                                                             

Vid 20 i 5 gick vi till stationen och jag åkte till Upplands Väsby för ännu en filmkväll med Nattis och Sandra. Vi hyrde Djävulen bär Prada och köpte en massa godis och chips. Åt pizza med nattis familj, kollade på filmen och pratade. Sen fick vi skjuts av Nattis mamma till stationen vid halv 1,  pappa kom och mötte mig vid Helenelund, vi gick hem, och nu sitter jag här.

Imorgon ska jag bara ta det lugnt. Kanske tar en promenad och ett långt bad. Nu ska jag krypa till kojs.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback