el primer día

Idag var det första skoldagen. Klockan halv 7 var jag uppe. Men redan runt 3 vaknade jag flera gånger av att någon i familjen hade ett alarm på. Inte trevligt.
Började med italienska, som är roligt. Sen var det spanska, där vi målade med vattenfärg. Molto divertente. Min lärare N pratade italienska nästan hela lektionen, hon hade nämligen varit i Italien på lovet. När hon skulle börja prata spanska var det jättesvårt att växla, jag och Elin kunde säga att det går vi igenom varje måndagsmorgon.
Efter pytt i panna som lunch var det matte. Gick segt, men bra ändå. Sen var det geografi. Mycket mer intressant och till sist engelska. Inte riktigt lika intressant, men nödvändig information om nationella proven som kommer snart.
Åkte till centrum och kollade runt lite innan det var Friskis och Svettis som gällde. Bas-pass den här gången. Roligt och jätteskönt efteråt. Jag blev förvånad över instruktörens låtval. Vid nervarvningen hade hon Peter Jöbacks "En sång om oss". Jag älskar den låten! Dessutom kom "Bridge over troubled waters" på avslappningen, den som jag sjöng på bröllopet på Sicilien i somras... åh :)


Kommentarer
Postat av: Karolin

va kul med friskis-ledare som väljer bra låtar =) oftast har dom inte så bra musiksmak enligt mej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback