Matte är mitt värsta ämne, vad ska jag hitta på?

Titeln är tagen från Mona & Mastiff, om ni kommer ihåg, en tjej som sjöng sånger och hennes hund var alltid med. Otroligt bra text  måste jag säga.. Matte är en ondskefull uppfinning och för mig är det en synonym till tortyr. Annat är det med spanskan.

Dagens lektion var rolig som vanligt. Jag fick min text rättad och det gick jättebra, sen lyssnade vi på Amor de Madre av  Aventura, jag och Mariam satt och mimade hela låten med värsta inlevelsen där vi satt typ tvärsöver halva klassrummet från varandra haha. Till min stora förtjusning fick Aventura-skivan vara på och jag var väl lite smått okoncentrerad okontaktbar när det kom någon favorit-fras i låtarna (vilket hände ganska ofta). Vi lyssnade på Aventura-låten och en annan, och man ska välja en att arbeta med.  Vad man vill göra är lite individuellt, men ett av alternativen var att skriva en dikt inspirerad av låten. Så det ska jag göra, och jag är motiverad till tusen!


Aventura, Manu Chao, Julieta Venegas och Maná - motivation för spanskan

Kommentarer
Postat av: e'

men vad naajs! hur gick det till att du fick det då ? :)

Postat av: Annie

Juste, jag hade glömt henne.. hoon var ju bra

2008-02-18 @ 20:51:10
URL: http://annies.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback