dagen

Dagen var riktigt bra måste jag säga! Började med musik och både Doris-låten och Jolene gick bra, trots att jag var hes och att jag inte direkt är bra på att spela trummor. Det går framåt!
Sedan var det sånggrupp och den gick också bra. "Lascia ch'io pianga" går varm på pianotangenterna i vardagsrumet numera. Allt för att vara så förberedd som möjligt till Dagen med stort D, nämligen nästa fredag då det är sångredovisning inför alla musikare. Då får man inte vara osäker på italienskt uttal, hitta klangen i gommen eller hållningen. Ska bli skitkul.

Lunch, och hål. Satt med Jessika och pluggade lite spanska innan jag gick till italienskan. Där jobbade vi på som bara sjutton. Jag har aldrig varit så flitig. Stencil efter stencil, och när vi skulle öva på att prata italienska muntligt så lyckades vi faktiskt hålla oss till italienska. 
 
Sista lektionen var spanska. Det var den flummigaste lektionen. Nina börjar med att skriva på tavlan att hon har tappat rösten och sedan får var och en gå in och ge en sammanfattning av en text om utegångsförbud för ungdomar i Colombia medans de andra satt i klassrummet. Och gjorde absolut ingenting av värde. Pratade, flummade, diskuterade reggeaton med Mariam. Blev lite rap också, av Sara och Mariam. Mycket fint. Sammanfattningen gick bra och det var överkurs-saker som Nina påpekade att jag skulle tänka på efteråt.

Gick mot skåpen, sjungades Amor de madre med Mariam och Obsesion, och sen tog jag bussen hem. Åt middag, pratade med Micaela och italienaren och kollade på Let's Dance. Nu ska jag nog gå ner och glo på TV igen.
hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback