bara en dag kvar till en långhelg

Nu är skolarbetet nästan över. Förutom engelska böcker jag ska läsa ut och skriva arbeten om. Och så teorihäftet förstås, men det ska väl gå...
I onsdags var jag på friskis för första gången sen jag var sjuk och idag har jag en sån där härlig träningsvärk. Imorgon ska jag dit igen, måste ju komma igång på riktigt!

Idag var det kör och det var skitkul som vanligt. Alla blir så flummiga på kören, det är som att hela veckans spänningar och allvar bara släpper just då. Jag och miriam stod och pratade länge länge utanför hennes port. Diskuterade vilka länder som har de snyggaste killarna, vilka länder som anses som mest romantiska (frankrike vs spanien) och andra grejer...
träffade Linn och hennes kompis Alisa på stationen och sen kom jag hem en timma senare än jag brukar. Åt dadlar med pappa och brorsan, och nu ska jag gå och sova... imorgon är det sångredovisning! Jag kan sången (den första vi sjöng i ettan typ) men ändå, just därför blir det bara ännu hemskare om det inte skulle gå bra...

förresten så drömde jag en riktigt vidrig mardröm inatt. En sån där dröm jag hade när jag var mindre. Jag och brorsan var hemma och vi skulle ha barnvakt. En stor tant kommer och helt plötsligt försöker hon attackera oss när mamma och pappa har gått. Vi lyckas slå henne med nåt så att hon ramlar ut igenom dörren i vardagsrummet, ut i trädgården. Låser snabbt, lägger mig under soffan och försöker ringa polisen. Sen vaknade jag. Jättevarm, men jag var så rädd att jag inte vågade röra på mig, det var hemskt! Jag brukar aldrig få mardrömmar eller bli rädd sådär!!

Nu ska jag gå och sova och njuta av att inte behöva vakna förrän vid 8 - härligt!

I brist på fantasi: Central park.. <3

Kommentarer
Postat av: Denise

sångredovisningen gick jättebra! du sjöng jättefint ^^,

Postat av: Lovisa

tack denise :)

2008-02-09 @ 12:56:09
URL: http://loolens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback