Sibuenosesentó

Nu sitter jag här helt proppmätt efter en stor supergod kalkonmiddag hemma hos mina kusiners gudmor som bor tvärs över gatan.

Julen firades här med mat ute på gården och julklappsutdelning vid ca 10. Jag fick en bok på spanska och pengar från farmor, bland annat. Dagen före dopparedan var en riktig sommardag. Vi åkte ner till södern till några kompisar till min faster och badade i havet och i hotellpoolen där. Det var underbart. Vi har också solat lite och jag har väl bränt mig lite sådär lagom som man ska.

En vanlig dag är ungefär såhär:
Man vaknar klockan 10, äter frukost vid 11 med utsikt mot atlanten från fönstret. Underbart goda apelsiner, som inte går att jämföras med dem i Sverige. Man läser dagstidningen "La provincia" i solen, kanske lägger sig och solar med iPoden, går till Lisela, eller åker in till Las Palmas. Lunch vid 3, t.ex urgod gazpacho. Och sen är det typ kvällsmat vid 10. Tv-stund då spanskan verkligen övas! Ibland är det filmer. Hittills har vi sett Ice Age 2, och sagan om ringen. Jag förstår rätt mycket, och det blir bättre hela tiden.

"Det här är vad jag kallar jullov" sa Micaela häromdagen när vi satt och solade i 25 grader haha. Sant, så sant!


Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

SLUTA!! Jag blir avundsjuk. Här är det lite pudersnö på marken. Kallt som attan. Jag ska jobba nio timmar imorgon. Men snart ska jag dra, åka bort härifrån!! :D Till landet <3 :D

Postat av: Karolin

nu är det faktiskt flera minus här och alldeles frostigt vitt, men ingen snö. låter som en skön och varm jul där nere.

2008-12-29 @ 15:21:14
URL: http://grisrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback