Luciatåg och hårklippning

Det har varit en otroligt lång dag... Den började med uppstigning vid halv 6. Klockan halv 8 var det luciatåg på 3M i Rotebro, där alla fick varsin liten goodie-bag (haha!) med tejp, post-its, små klisterflikar, en penna, limstift m.m. Jag blev löjligt glad! Det är ju perfekt till skolan!
Luciatåget gick bra och på bussresan därifrån sjöng vi i äkta musikaranda en massa sånger för busschauffören och irländaren som var med, busschaffören uppskattade det mycket fick vi höra sen!:D
Nästa Luciatåg var i skolan och jag hade aldrig kunnat föreställa mig att så mycket folk skulle trängas i cafeterian för att se  oss. Jättekul! Vi gick runt i korridorerna och det gick väldigt bra, men man blir lite skakig på rösten när man har ett ljus att hålla reda på och går upp och ner för trappor...

Sen  hade vi en liten rast så då träffade jag Annie :) Hon följde med oss till Rotebro station, där vi skildes åt. Vi lussade på MSD, och hade sedan lunchrast. Några  musikare inklusive Peter åt sushi i Sollentuna och sedan kollade vi på Wedins utförsäljning av skor. Köpte två par tygskor att ha i Spanien, de kostade 98 tillsammans, 49 kr/par! Självklart köptes det "kvalitetsgodis" också (dock inte av mig)  haha.
Sista luciatåget var på PEAB. Där var Daniel Westling närvarande, hör och häpna! Slut på  den långa luciadagen.

Jag hade bestämt mig för att klippa mig i Kista. Så jag tog tjuren vid hornen och lät äntligen någon sätta saxen i mitt fågelbo till hår haha. Han som klippte mig var jätteduktig och jag blev supernöjd. Det blev ganska mycket kortare, men det känns mycket fräschare nu.

Borde gå och sova ganska tidigt eftersom det är en lång konsertdag imorgon. Börjar med repetition kl 11.30 och sista konserten börjar 18.00... sista konsert-ansträngningen nu.. sen är det bara skola i tre dagar.. och sen sticker jag!!:D


Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Kommer du kunna blogga ifrån Spanien? :P

Postat av: Lovisa

Annie: jag tror det, nåt får det ju bli iallafall :D

2008-12-12 @ 23:44:23
URL: http://loolens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback