tillbaka igen

I onsdags började den vanliga vardagen igen. Hur mycket jag än längtar tillbaka till Italia så var det himmelriket att få i sig en riktig stor svensk frukost på morgonen. Sen kom Elin och vi redigerade på vår film. Vi var väldigt duktiga och den är ju bara för bra... jag blir så stolt :D På eftermiddagen bjöd min snälla mentor sina mentorselever på middag i hennes hus. Det var jättetrevligt!

Igår var första dagen i skolan igen. Usch usch, filosofi, geografi, matte och musik. Musiken var det enda roliga. Har ett jättestort geografiarbete som ska påbörjas... dessutom ska jag verkligen lägga ner tid på matten nu eftersom kursprovet närmar sig. Efter kören åkte jag till Kista och köpte lite grejer, bland annat ett vitt linne och en vit kofta. Är helt död i halsen så det blev inget med kören i Matteus..

idag vaknade jag med en täppt näsa och en hals lika torr som sahara-öknen. Inte okej. Första lektionen var musik och jag kunde inte sjunga. Men det var underbart att sitta och lyssna. Det är helt sjukt vad duktiga musikarkompisar man har. Musikalstjärnor hela bunten. Tårarna bara rann.
Nu har jag matte, sen italienska-lektion (första lektionen sen utbytet, nu ska vi se hur bra det går att prata italienska hehe..) och till sist spanska. Där vi egentligen ska redovisa, men vi hann inte göra klart filmen så jag hoppas att det ordnar sig...

ci vediamo!

Kommentarer
Postat av: Jessika

tack så mkt :D håller på och filar en del på designen, men det ska nog snart lösa sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback