cena con amigos :)

Igår var det då dagen med stort D, 18-årsmiddag hemma hos mig med en massa människor. Alla hittade som tur var, även om en viss person tog taxi (big surprise). Maten och stolarna räckte. De flesta satt inne i vardagsrummet, medan jag och några till satt i köket i "the vip room" eller som Elin sa: där tjänstefolket äter haha :D. Sen blev det presentöppning och jag fick väldigt fina presenter, bl.a en liten neccessär med bra grejer inför Italien-resan från elin, linnea och julia:) samt cocktailglas, champagne-te, en magisk biljardkula som gav svar på allt haha med mera. Jag hade sett fram emot att få reda på vad det var som Sara och de andra hade kokat ihop. Jag fick ett stort kuvert innehållande en teckning med ett meddelande på baskidan:

"Grattis Lovisa! Detta är en metafor av den present du kommer att erfara. Lördag kväll den 24 maj kommer du befinna dig på en plats. Alla vet var, utom du...

Ps. Ta med oömma kläder och bekväma skor Ds."

Det blev jag inte mycket klokare av :D håller på och dör av nyfikenhet!!

Viktor tog fram en massa 90-talsskivor och sen var det allt från markoolio till barbie girl som spelades. Och alla kunde texterna såklart haha! Blev lite dans till "Jag vill vara din Margareta" haha. Sen kom gitarren fram och det blev bland annat lite håkan hellström med magnus, och "sankta lucia" med viktor haha! Sen blev det lite Baskien-minnen och sen åkte de flesta hem med det sista tåget mot Märsta. Sara gick en liten stund efter det och Miriam och Frida sov över. Haha som den otroligt ordningssamma värdinnan jag är, så hade jag ju ingen koll på var gästsängen var och klockan var halv 3. Miriam och Frida sov på sofforna! hahaha stackarna. Nästa morgon kom Miriam upp och sa att de dukat fram frukost :D gullungar. Det blev lite rester från igår, ruccolasallad med päron, fetaost och granatäpplekärnor med brieost haha. Jag fick Miriams present som var en bolero (tror jag det heter??), ett litet bidrag som har något att göra med den 24 maj och ett musikkomponeringsprogram som heter Sibelius 5 :D Asbra presenter!

TACK alla som kom igår, det var en himlans rolig kväll tycker jag :D

Kommentarer
Postat av: elin

tack för en jättetrevlig kväll! :D

Postat av: Lovisa

tack själv!!:D

2008-04-14 @ 14:58:50
URL: http://loolens.blogg.se
Postat av: Frida

jag håller med, det var väldigt kul! :D sara hälsar btw (vi har gjort klart vår spanska-film precis)^^

2008-04-14 @ 19:37:49
URL: http://fridays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback