rotebro, stadsteatern och packning

I lördags skulle vi som sagt träffas med en del av utbytesgruppen. Det blev god middag på rotebro krog och sen gick vi hem till Annie där vi åt kladdkaka, pratade, lyssnade på musik och skrattade såklart :D blev mkt kul. Jag och magnus skulle ta bussen, men vi missade den och gick till norrviken istället. När vi gick förbi en kyrka med en mörk kyrkogård kom vi in på samtalsämnet spöken... satt och sjöng glada sånger för mig själv på busstationen vid norrviken när vi sagt hejdå för att komma på andra tankar haha

Som ni alla säkert vet så vann man en timme den natten, eftersom det blev vintertid. Och tur var väl det eftersom jag skulle gå upp ganska tidigt nästa morgon för att möta Nattis och se Djungelboken på stadsteatern. Mamma och Viktoria skulle också in till stan så vi gick tillsammans till stationen och hann precis med tåget. När jag och Nattis står i rulltrappan vid centralen pratar vi om vad vi gjort i helgen och jag precis berättat om lördagskvällen  knackar någon mig på axeln och där står Viktor, surprise, surprise - som också skulle till stadsteatern - och se djungelboken haha!
Efter lite väntan gick vi in och tog våra platser. Vi satt på andra balkong och såg jättebra! Pjäsen var jättebra och alla skådisar också.:) Nördiga som vi är så gick vi till sceningången efter föreställningens slut.. för nattis ville träffa sin idol som spelar Bagheera och dessutom var det en kille som jobbat på Qben och haft dansworkshop med oss som var med som vi kanske eventuellt ville hälsa på. Vi stod där och väntade, men inget av våra mål blev uppfyllda. Däremot såg vi många kända ansikten, och jag såg Rolf Lydahl (barndomsidol sen jag och min kusin såg Nils Holgersson i Berättarladan i värmland), han spelade vargledaren Akela. På cykel kom Björn Kjellman och pratade med honom. Vi såg även Alice Bah, Lisa Nilsson och Dan Ekborg.
Efter teaterbesöket gick vi mot centralen och bestämde oss för att hitta på nåt lite senare. Jag åkte hem och sen bestämde vi att Nattis skulle komma hit, med en massa videos och dvd's och vi kollade på andra delen av Fanny och Alexander. Det är den läskigaste film jag sett.. men så jävla bra!!
Nattis sov över och vi var så trötta så vi somnade ganska bums när vi lagt oss. När vi vaknade åt vi frukost och kollade på första delen av Fanny och Alexander. Sen kollade vi lite på tv och sen gick jag med henne till bussen.

Nu har jag börjat packa inför imorgon... 13 timmars-resdag imorgon.. ska gå o packa lite mer nu
trevligt höstlov!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback