imorgon blir det jul - nästan

Japp, för imorgon ska vi börja med julrepertoaren på musiken:D

Idag var det lektioner som vanligt och vi hade spanska först. Jag översatte en del av en Maná-låt och så kollade vi klart på en Manu Chao-dokumentär. Sen var det italienska och det gick väl bra:)
Lunch, religion och sen började det man sett fram emot. En operasångerska som spelar i "Zarah" som går på folkoperan, kom på besök idag. Hon var superbra på att prata, hon sa dessutom roliga och bra saker vilket var superkul att lyssna på - och så sjöng hon lite också. Jag fick rysningar i hela kroppen - jag visste inte att man kunde sjunga så höga toner på det där sättet! Det var helt otroligt - blev jätteinspirerad och verkligen sugen på att sjunga sådan musik.
Sedan repade jag och Jonte sound the trumpet än en gång och den här gången gick det bra i början och sen bara rätt åt helvete - iallafall med koncentrationen. Jag vet inte vad som hände, men jag började skratta och kunde bara inte sluta haha .. jaja så kan det gå:)
Kom hem, gjorde ingenting, har gjort samma sak sen dess

Imorgon är det engelskauppsats, julsånger på kören och sen kör i Matteus på kvällen :)
hejdå


Kommentarer
Postat av: Karolin

synd att jag missade sångerskan!

hur gick uppsatsen? va den svår?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback