seasons of looooove

kom precis hem fran att ha sett Rent pa Broadway har bara nagra kvarter bort.

HERREGUUUD!!! Jag saknar ord!!! (forsoker anda:P)
HELT OTROLIGT BRA!!! skadisarna var jattebra och det var inte en av de storsta teatrarna sa man var ganska nara dom hela tiden ( plus att vi hade platser langt fram)
mina kinder var sallan torra.. ibland satt jag och fick anstranga mig for att inte sitta och snyfta.
Nar showen var slut satte sig skadisarna pa scenen och berattade om ett projekt dom har. Varje sak man koper dar pa teatern ger pengar till en organisation som hjalper manniskor med HIV/AIDS. De hade dessutom en auktion med en massa saker jag var ratt sugen pa...:P.. om man hade haft pengar dvs
bland annat en backstage tour + att traffa skadisarna, och aven att till och med fa vara med i pjasen (och det var inte manga statister heller). !!!
I pausen kopte jag notboken och en bok som Anthony Rapp (var med som Mark fran allra forsta borjan, spelar i filmen) skrivit som handlar lite om Rent och sa.. den heter "without you".
Pa vagen ut fran salongen stod alla skadespelarna med hinkar dar man kunde donera pengar. Jag gav alla mynt jag hade kvar till hon som spelade Maureen och sa att de var superbra. fick ett litet rott band (som rosa bandet)

det var min musikalupplevelse det.

Tidigare pa dagen:
Imorse kom mammas kusiner fran Kalifornien sa vi at frukost med dom har i lagenheten och sen gick vi ut och kopte kaffe pa starbucks och satte oss pa en sightseeingbuss. Vi sag "the naked cowboy" om nagon vet vem det ar?:P Han star pa times square i cowboyhatt och kalsonger och spelar gitarr.
Akte mot downtown mot SoHo och efter ett tag kom vi till Battery Park dar vi tog farjan till Staten Island och sag Manhattan och frihetsgudinnan fran vattnet - supervackert. Jakla typiskt att precis nar vi ska passera frihetsgudinnan sa tar batteriet pa min kamera slut... 
Pa tillbakavagen mot Manhattan sa tappade vi bort Jeanne... hon dok tillslut upp nar jag, mamma och Patricia tagit farjan tillbaka till manhattan. Vi tog bussen hem till times square och at pa en mysig restaurang innan jag och mamma gick mot nederlander theatre.


Igar:
Igar var det shoppingdag sa jag och mamma tog tunnelbanan ner till Soho och mitt mal var Forever 21 som vi hittade, men det var lite utav en besvikelse maste jag saga. Pa natet finns mycket snyggare klader, dessutom ar det jattedaligt med storlekar har jag markt pa flera affarer. Finns liksom bara S, M och L..
Kopte iallafall en hoodie dar.
Nasta affar var Sephora dar jag handlade smink, foundation och rouge. Efter det gick vi till HM och jag kopte en kjol. Sen akte vi till Macy's som ar varldens storsta affar. Vi kollade runt lite, at Ben & Jerry's-glass och shoppade lite mer. Jag kopte lite mer klader dar... tillbaka till ett annat HM dar jag kom ut med strumpor och en vit kappa :D

Som avslutning pa dagen gick vi till Rockefeller center, dar NBC har sina studios, och akte upp till vaning 67. Helt fantastisk utsikt, alla skyskrapor och alla ljus.. underbart.
Vi akte ner och at pa en restaurang och gick hem och jag somnade ganska fort

ajuste! pa mandag ska vi antagligen vara med som publik i studion pa ett nyhetsprogram.. The morning show, kommer inte ihag vilken kanal dock :P lite kul


Nu ska jag ga och lagga mig och lasa "without you"
bye bye

Kommentarer
Postat av: Frida

åå jag vill också ha ett aids-band! fast det skär sig mot rosa bandet, så man kan nog inte ha dom på samma gång :P
jag vill också se rent! ^^

Postat av: Lovisa

visste inte om man fick ta tva..:P annars skulle jag gjort det...:( hahah naa fast den roda ar kanske lite mer juligare, nu nar det snart blir sana tider
JA DET VILL DU!! :D jag har ju inte sett den svenska, sa vi far jamfora nar jag kommer hem :) puss

2007-11-04 @ 03:09:18
URL: http://loolens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback