New Jersey, shopping & middag

Dagen borjade med att vi tog oss med tunnelbana till hotellet dar min morbror med familj bor. Min morbrors fru ska namligen springa New  York Marathon imorgon! Vi fick folja med deras resegrupp pa en rundtur i olika stadsdelar for att se var loppet kommer ga. Kul att se annat an bara Manhattan (aven om man inte kan se for mycket av Manhattan!). Och ocksa kul att traffa kusinerna igen, det var valdigt lange sen.
Vi akte forst forbi ett stort industriomrade i New Jersey och sen kom vi till Staten Island, Brooklyn, Bronx och Queens. Vi akte bland annat pa bron dar kompisen till John Travolta i Saturday Night fever tog sjalvmord.
Det var valdigt relgiost markte man, hur manga olika grupper som helst och vid ett omrade var det nastan bara judar. Det var helt otroligt. Som att resa i tiden. Eftersom det ar lordag och sabbat for judarna sa var det valdigt fa personer ute pa gatorna och de som var ute (mestadels man), hade pa sig langa svarta rockar, och stora palshattar. Sa knappt att det kan vara sa olika fran stadsdel till stadsdel.
Efter rundturen hamtade min morbrors fru sin nummerlapp och vi at lunch pa en stor massa for loppet. Efter det delade vi upp oss och jag, mamma, patricia och jeanne gick mot Grand central station.. typ dar det finns tusentals filmscener fran! Vi fastnade emellertid vid en gatumarknad som hade typ allt. Jag kopte ett harspanne, tva vaskor och en kashmir-sjal (den kostade 5 dollar!!)
Efter det kom vi tillslut till den stora centralstationen som var jattefin!! inte alls lika hogljutt som i sthlm, vet inte hur det gjort med aukustiken, men det var verkligen lugnt och skont darinne.
Vi tog tunnelbanan och motte upp de andra igen pa en fin restaurang dar vi alla at middag :) At en ratt med lax som nog var bland det godaste jag atit, och till efterratt chokladmousse. Mums.
Efter restaurangen gick vi mot lagenheten, men fastnade pa Starbucks pga toalettbehov. Tog en paus dar innan vi gick till var ganska stora grocery store och handlade mat. Sen var det hem ljuva hem :)
Nu ska jag satta pa mig nattlinne och fortsatta lasa i den nyinkopta boken av Jonathan Rapp, som ar jattebra hittills. Man far lasa om texter ur musikalen, vad han tycker att de handlar om och om hur han fick rollen, hans provspelningar och sa. For ett hopplost Rent-fan som jag ar sa ar det rena himmelriket:D

gonatt!

Kommentarer
Postat av: Karolin

läser och bli avundsjuk...
hoppas du har så kul sm det låter =D

Postat av: Frida

kashmir? inte riktig antar jag?

2007-11-06 @ 15:05:52
URL: http://fridays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback