jueves

Snart helg!
Idag har jag haft bara tråkiga lektioner mer eller mindre...  Film på engelskan som var riktigt dålig. Utspelade sig på landsbygden för några århundraden sedan. Det var alkoholproblem, kärlek, hat och giftemål med kusiner.. rätt konstig.
 Hade geografi för första gången och läraren verkar faktiskt ganska bra. Kanske kan geografi bli roligt?
Lunch, rep med "heal the world" och sedan Matte B. Jävla funktioner, definitions- och mängdvärde och skit. Räknar med att det blir lättare när man införskaffat sig en miniräknare nästa vecka..

På kören sjöng vi ännu mer julsånger och det var ju roligt. Min favorit i år måste ju vara "Fairytale of New York". Tycker den är jättefin. Dessutom har jag lyssnat på den sen jag var hur liten som helst, på vår gamla Absolute Christmas, fast självklart har jag inte fattat vad den handlar om förrän nu - och tur är väl det:P

Snabbt hem, äta middag, åka iväg till kören och sjunga i en och en halv timme. Högmässa på söndag. Domsöndagen.. inte världens muntraste sånger kanske... men sjunga är alltid roligt!

Imorgon börjar jag klockan 10! Det ska bli jätteskönt. Julkonsertrepetition, lunch, Matte B och slutligen italienska. Spanskan är inställd vilket betyder helg en timme tidigare.
Planerna för helgen är att gå till frisören tillsammans med Sara, vara barnvakt åt mina systersöner:D , plugga italienska inför mittkursprov på måndag och högmässa i Matteus på söndagen.
Agur!


Den här killen gör mig glad idag, och för er som inte vet så är det Manu Chao :)             

                                               


Kommentarer
Postat av: Frida

(8) Heal the woooorld, make it a better plaaaace (8) ^^ YEEEEEEAAAAA!!

Postat av: Sandra

Det heter värdemängd! inte mängdvärde

2007-11-24 @ 11:29:21
URL: http://s4ndra.blogg.se
Postat av: Lovisa

jaja spelar roll :D

2007-11-24 @ 22:44:09
URL: http://loolens.blogg.se
Postat av: Karolin

ja dom verkade iaf ha en annan syn på incest i 1800-talets england...

2007-11-25 @ 18:54:39
URL: http://www.grisrosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback