låt=upplevelse

visst håller ni med om att när man hör en viss låt så kan man få precis samma känsla som för längesedan och en massa minnen kommer upp:D
sitter med shuffle-knappen på nu och massa gamla låtar kommer upp:)
lite exempel på låtar som jag förknippar med vissa händelser:

Flake - Jack Johnson
Thailand 2006. Var med familjen 10 dagar i Ao Nang och vi åkte bl.a på snorkelutflykt med några instruktörer. På båten fanns en tjej som filmade hela dagen och sedan klippte ihop allting och la till musik på sin laptop så att alla fick en DVD-film. Förutom Under The Sea från lilla sjöjungfrun så hade hon även den här låten. Allt bara kommer tillbaka när jag hör den:D ; värmen, känslan av att bada bland alla fiskar i korallrevet, den snygge snorklingsinstruktören haha m.m

Nu Kan Du Få Mig Så Lätt - Håkan Hellström
Ja, den är ganska uttjatad, men jag tröttnar aldrig på den. Även om det finns andra låtar av honom som är bättre, så är den är, och kommer alltid förbli, en klassiker:P Sommaren 2005, jag och Micaela blev som tokiga i killen och i augusti gick vi på hans konsert på universitetet. Pianisten sätter sig och spelar på ljusa tangenter och håkan försöker tysta hela publiken. Alla är helt trollbundna och det är som att han sjunger en gonattvisa för typ flera tusen personer. I slutet av låten svävar nästan allas händer i luften och alla sjunger "om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt". Det låter jätteklyschigt men det var en enorm upplevelse. Tror aldrig jag har njutit av en konsert sådär, det var helt otroligt.

Happy New Year - ABBA
Nyår 2003/2004 tror jag det var. Jag flög själv till Gran Canaria för att hälsa på kussarna på jullovet. Där var också Lisela och på nyår stod jag, Lisela och Micaela för mestadelen av underhållningen på svenska klubben (om man bortser från Birgits avskyvärda karaoke-tolkning av Hey Jude). Vi gjorde sketcher och jag och Lisela sjöng Rock around the clock på karaoke. Laila Westersund (har varit med i galenskaparna) skrattade och var ett bra publikstöd, till skillnad från vissa andra som somnade...:P haha. Iallafall så sjöng jag och lisela denna låten på karaoke.

Buttons - Pussycat dolls
Typiskt en sån där låt man dansar till och som blir bra bara därför. Jag skulle aldrig lyssna på den annars men nu tycker jag den är asbra bara därför:P Det är verkligen så härlig stämning på dansen och den här påminner mig alltid om det.


bara ett axplock av alla låtar som man har ett starkt minne av. Har ni några exempel?


Kommentarer
Postat av: Frida

Håkan... Brännö serenad på knä framför fansen på Grönan. Jag kunde stått där i tre hela dygn bara för att få uppleva det! +yogan vi gjorde på bryggan ute på mitt land xD

eller "jag tror vi åker... rakt in i sargen!"

Postat av: Cilla

The cure- lovecats påminner mig om förra sommarens sena nätter. Hade inget direkt sommarjobb, fick leva knapert, men ack vad kul jag hade.

2007-05-03 @ 15:49:46
URL: http://insomniaby.blogg.se
Postat av: Lisela

hHAHA Hey Jude var FÖRFÄRLIG ! Ush vad illa det lät. på skånska dessutom xD wwwihi

2007-05-12 @ 13:49:23
URL: http://loolens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback