födelsedag

Så var man 17. Har kommit på att jag tycker om alla uttryck med 17 i sig. Sjutton gubbar!!! Men för sjutton!!

Igår väcktes jag av en sjungades familj som kom med en macka med ett ljus på och en massa paket:D det var härligt:D På morgonen fick jag:
 - en UCLA-tröja
- hårsnoddar, örhängen och halsband av lillasyster<3:)
- ett blått linne
- 500 kr
- 500 kr presentkort på HM
- och kanske det bästa: noter på Kristina Från Duvemåla och Chess!!!:D:D:D:D:D:D<3<3<3<3

Fick skjuts till skolan och började men naturkunskapsprov. Kanske inte det roligaste att göra på sin födelsedag, men sånt är livet. Det gick nog bra tror jag. Efter naturkunskapen såg jag en mkt fin lapp på skåpet:D gjord av Frida. Gulligt!!! Lite människor från både 1:an och 2:an som satt på bänken började sjunga för mig också:) tack!
På kören fick vi en ny låt och klassen sjöng:) Jag vet inte varför, men det är alltid lite konstigt att sitta ner när folk står upp och sjunger. Dessutom känns det så fel att inte applådera i slutet, men om man gör det så kanske det tolkas som att man applåderade åt sig själv:P vilka födelsedags-dilemman....
Frida följde med hem och tanken var att hon skulle få vara med och äta tårta med de andra gästerna, men hon var tvungen att åka hem:( Vi hann iallafall spela lite piano. Först kom pappa hem med Edgar, de hade åkt buss bara de två. Edgar är så söt:D han hjälpte till att göra tårtan:) Sedan kom Hanna och Agaton och till sist Rikard. Min gudmor Ann och hennes man Mikael kom också. Vi åt köttfärspaj och sedan tårta:) fick jättefina tårtljus från
Sprall. Rikard tog några bilder på mig och tårtan, kanske kan få tag på dom någon gång. Jag fick två teckningar av Edgar och Agaton:D de var jättefina!! Ann och Mikael hade precis varit i London så av dem fick jag en handlotion från marks & spencer och en college-tröja som det står "Oxford university" på.
Det var en underbar födelsedag det:)

Idag hade vi samhällskunskap första lektionen och vi såg en dokumentärfilm om Malexander-morden. Ilska varvades med skratt när man såg den. Vissa saker var komiska, medan andra gjorde mig så otroligt arg. Som till exempel att Lars Norén satte upp en pjäs med två nazistiska fångar som själva fick bestämma sina repliker. De skulle spela sig själva. Vilket inte blir teater, det blir en plats för dem att uttrycka sina åsikter. Samtidigt började de en nazistisk organisation och tatuerade in nazistiska budskap på sig själva. De får ju bara ännu mer tro på sin ideologi om man applåderar när de inte ens spelar teater.
Dagen flöt på och efter skolan tog jag och Frida en promenad till Norrviken i solen. Vi stannade till vid SMK och hälsade på Gisela:) det var jättekul! Vi tog bussen från norrviken och när vi kom hem till frida spelade vi guitar hero. Det var väldigt roligt! men svårt ibland!! Men det gick ganska bra:P
Vi tog bussen till Rudbeck, mötte upp fridas kusin Jocke, och gick till aulan där en massa folk var. Vi skulle titta på talangshowen 2007. Vi fick bra platser:) bara en rad bort från juryn som bestod av Shan Atci, Zubeyde, nån gladiator-tjej och musikläraren Ola. :D:D:D Det fanns sjukt bra bidrag i tävlingen, bla en utbytesstudent från afrika som spelade trummor och sjöng, en massa band, en kille som dansade salsa med sin mamma.
Kom hem, åt middag och nu sitter jag här. Imorgon är det kör DIREKT efter skolan.

hejdå/L


Kommentarer
Postat av: Frida

hip hip, hurra hurra HURRAA! :D p.s. har lagt upp tjejmiddagsbilderna på bilddagboken! d.s. xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback