Sista skoldagen på denna vecka:D

Idag var en ganska soft dag. Vi hade ingen engelska så vi började 10:25 med matte. Matten gick bra, förutom att jag har upptäckt att någon har snytit sig i min mattebok!!!! HELT SJUKT! Jag öppnade och ett gulaktikt slem låg på sidan EUUUUU!!! Vem gör så? VÄX UPP!!!!

Efter matten hade vi lunch, men jag var inte så hungrig. Passade ändå på att äta lite eftersom det serverades BBQ-kycklingfilé och goda potatisar. Efter lunch hade vi spanska där vi gjorde uppgifter och lyssnade på en intervju med Penélope Cruz. Det gick också bra. Cecilia vill fortfarande att vi ska sjunga någon spansk låt på Öppet Hus..usch jag vill inte!! Däremot kan jag tänka mig att uppträda med Frudden i cafeterian.

Sista lektionen var musikteori och sånggrupp. Teorin gick bra, men inte mitt favvoämne precis.... Sånggruppen var jätterolig, vi fick sjunga jazz och improvisera! Jättekul och dessutom fick vi en jättebra låt i sångläxa. Har hört talas om den, men aldrig hört den innan idag. Den heter "My funny valentine". Ska snart gå och öva den på piano:)

När jag kom hem åt jag lite pizza och hjälpte Vickan att komma ihåg namnen på alla huvudpersonerna i RENT (hon satt nämligen och kollade på den med sina kompisar)

- Du är expert på det här du!
(Vickans kompis)

Sedan var det dags för att sticka till kören. Det var länge sedan jag träffade Anja och Miriam. Miriam hade klippt sig jättefint! På kören sjöng vi "Blott en dag, ett ögonblick i sänder" med stämmor. Jättefint:) vi sjöng också någon låt som Anders sa "var en standardlåt för bra damkörer". Det återstår att öva lite på den, men det gick ganska bra iallafall. Vi pratade också om ev. körresa, det betyder att jag antagligen får ha 4 utlandsresor det här året!! (Gran Canaria, Istanbul, körresa och Sicilien) YEY!!:D:D:D Europa runt:D Vi ska ha en konsert i början av maj som ska innehålla musik, teater och kanske dikter. Undrar vad det blir av det, det verkar iallfall jättekul!:D lite udda sådär...

IMORGON ÄR JAG HELT LEDIG!!! SKA BARA JOBBA NÅGRA UPPGIFTER I SPANSKAN OCH THAT'S IT!!!
för bra för att vara sant!

bloggar antagligen senare.
bye bye

Kommentarer
Postat av: Frida

tjooooohooooO!!! jag är så peppad på att uppträda i kafeterian! måste leta massa bra låtar!!! :D:D:D:D såååååååååååååå kul!!!!!!
pusssar

Postat av: Jessie

avundsjuuuuuuk! jag har tyska nu, inte kul =(

2007-01-12 @ 12:20:34
URL: http://jessieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback