GC-resan

så var man hemma igen, känns både kul och tråkigt. Hemskt att behöva ta itu med skolarbete, men kul att träffa alla kompisar igen. Det här gjorde vi iallafall:

måndag 1/1 2007

Jag och Micaela gick till Liselas pool som inte var uppvärmd så den var iskall. Men men, vem tror ni lyckades gå i ändå?:D Efter det åkte alla till Melenara-stranden i Liselas pappas bil och där badade vi och killarna hade sandkrig, vilket satte sina spår på oss andra "civila". Sen kom familjen och Mimmi och Jorge för vi skulle äta på en restaurang vid stranden. Där åt vi bläckfisk till förrätt, eller "pulpo" som det heter. Trodde aldrig jag skulle lyckas äta det, det var ju liksom en hel bläckfisk man fick på tallriken... men det var ganska gott:) Det fanns en jätterolig servitör som sjöng och skämtade hela tiden. Han kollade jättekonstigt på mig och Micaela när vi pratade svenska med varann haha. På kvällen gick jag och Micaela ut med Chusi och Blanci. SLUT.

tisdag 2/1 2007

Idag hade mamma och pappa hyrt en bil som vi åkte till södern med. Det blev Palmitos Park, och det var roligare än jag trodde att det skulle vara. Vädret var jättefint och vi såg exotic birds-showen och gick runt där. Jag blev ganska irriterad på ett tyskt gammalt par som envisades med att mata en papegoja med sina kex. Trots att det stod att man inte fick det. Pappa försökte säga till dem, men de fattade tydligen inte. Efter Palmitos Park var det födelsedagskalas för lille Killian som fyllde 4 år, Sami, Jorgito och Micaelas kusinbarn. Han var supergullig och eftersom han har en tysk pappa och en spansktalande mamma så blandade han språken hej vilt. Men det gick bra, övade min spanska mkt på honom:)

Lovisa: Killian, varför har du en ögonlapp?
Killian: För att jag är en pirat!!! *dah
*

På kvällen gjorde vi anden i glaset, den gav inte så mkt svar:P

onsdag 3/1 2007

Vi bilade idag med, men den här gången följde nästan alla med. Först åkte vi till en marknad som inte var så rolig... det enda vi köpte var mandariner men dom var riktigt goda:D:D Sen åkte vi till en by uppe i bergen och åt tapas och gick runt där lite. Sedan åkte vi till Guayadeque-dalen där jag var förra gången jag var nere. Där var det jättefint, och coolt att se hur dom kan bo däruppe i grottor. Sedan åkte vi till amadores-stranden vid Puerto Rico. Den var ju fin, fastän jättemkt folk och inte så roliga vågor. Rättare sagt inga vågor. Men skönt att svalka av sig och det fanns många affärer att strosa runt bland. Sen var det tänkt att det skulle vara pannkakskalas för alla barnen hos Lisela och Alex, men jag, Micaela, mamma, pappa och vickan satt fast i bilkö... så vi kom typ 2 timmar försent, men som tur var hade de sparat några pannkakor till oss, dom var jättegoda:D Vi gick hem till oss och kollade på Svensson Svensson-långfilmen. Den var ganska rolig:)

torsdag 4/1 2007

Idag gick jag och Micaela ut med Chusi och Blanci, och sedan badade vi fötterna i Catlins (hundarnas ägare och Micaelas gudmor) pool. Det var jätteskönt:P vi satt och pratade om vad vi skulle göra efter gymnasiet... vi slutar ju trots allt samtidigt:D På kvällen tog vi en promenad med Lisela. 7 bilar tutade. På raken. Sen gick vi och satte oss på en bänk och pratade innan vi "började tänka på refrängen" som min faster alltid brukar säga:D Vi gjorde anden i glaset igen och den här gången sa den "göran" och "jöran". Anden hette tydligen det:P och han bodde i Ashy5 och levde vid årtalet DNHL. Vilka tydliga svar va:P

fredag 5/1 2007

Idag kom Lisela kl 10 och jag vaknade innan Micaela för en gångs skull:P Vi pratade lite, tog en promenad, gick ut med hundarna, åt lunch och sen var jag tvungen att packa....:'(  Försökte hitta ett par pyjamasbyxor som jag var bombis på att jag hade med mig.... men när jag kom hem till Sverige så låg de på min säng. hehe piiiinsamt:P

Vi tog också hand om två av Catlins undulater som hade fått fel på benen. De fick bo i en Hiper-Dino-kartong. Tyvärr så dog den ena...:( men den andra blev pigg och jag hoppas att den blir frisk.

Micaela och Lisela, jag saknar er!!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

ohoo.. de hände mycket saker där..

Postat av: Frida

HAHA årtalet DNHL?? NHL är ju nåt med hockey att göra i alla fall... :S weirdish!

2007-01-06 @ 23:01:04
URL: http://fridays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback