Någon som gör saltet sött och får solen att komma fram

Sitter och försöker kopiera låtar från en cd jag fått låna av min spanskalärare, av en artist jag gillar jättemycket. För er som läser spanska är Julieta Venegas ett hett tips. Det bästa sättet att lära sig ett språk är, enligt mig, att lyssna på musiken. Titeln på detta inlägg är för övrigt från en av Julietas låtar som heter "Me voy". ("Jag går")
 
Har haft körrep hela kvällen. Ganska jobbigt, men det blir nog bra på konserterna i helgen.
Imorgon är det företags-lussande hela dagen och jag kan väl inte direkt säga att jag ser fram emot att gå upp vid 6. Men själva lussandet ska bli mysigt. Man brukar få ungefär 1000 lussebullar totalt under dagen... men jag protesterar inte! På kvällen är det som sagt aerobics och sen ska jag bara slappna av, lägga mig i soffan och se en film som jag spelade in för någon vecka sen, men inte haft möjlighet att se. Den heter "Allt om min mamma" på svenska och är av min favorit, spanske Pedro Almodóvar. Gillar man lite annorlunda filmer, inte bara amerikanska rom-coms är han också ett hett tips! Även detta ett bra sätt att lära sig språk på! (känner att det blev mer språkstudierådgivning än ett blogginlägg det här, men men..)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback