Mys- och pysseldag

Idag har jag absolut ingenting som jag måste göra och det känns underbart.  Vi ska antagligen baka pepparkakshus och kanske göra lite julgodis också. Kanske slänger in en  bild sen på hur husen blev. Vi brukar (läs: vi gjorde det förra året) göra väggar och taken själva, ett hus per barn. Jag gjorde en väldigt enkel liten stuga förra året. Får se om jag är lite mer ambitiös idag.

Jag behöver iallafall inte, som säkert många andra, stressa efter de sista julklapparna. Jag har allt färdigt, paketen är inslagna, rimmade och klara.

Haha det var ganska roligt, jag pratade med min kompis Chie som bor i Kyoto i Japan om jultraditioner. Där brukar de äta jordgubbstårta och kyckling på julbordet. Lite skillnad. Sen när jag berättade om pepparkakshus så frågade hon:

- Is it a real house?
- I mean, can you go inside?

Hahah söt! Det hade varit nåt va... pepparkakshus i "riktig" storlek!

Nu ska jag hoppa in i duschen, kanske inte bloggar nåt mer innan julafton så:

GOD JUL!!



Kommentarer
Postat av: Frida

hahaha xD Chie är för söööt!!
God Jul!!

Postat av: Lovisa

hihi ja!
tack detsamma!

2007-12-23 @ 15:23:45
URL: http://loolens.blogg.se
Postat av: Sandra

God Jul! :D

2007-12-24 @ 14:35:56
URL: http://s4ndra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback