Lov!!

Äntligen! Det är så himla skönt att inte ha skola. Man har nästan glömt bort hur det känns!
Fast jag har inte varit helt ledig med långa sovmorgnar. Nej nej, icke sa nicke. Både i torsdags och fredags kväll samt imorse pallrade jag mig iväg till kyrkan och sjöng om Betlehem. Jag har fått rollen som draperiängel, dvs glatt och andaktsfullt dra undan draperiet för krubban när Jesus har fötts. Det bästa med rollen är att man får ha de snygga vingarna! De som har glitter, fjädrar och som är väldigt stora! På julaftonsmorgon klockan 8 smäller det!

I fredags var det julshow och allt gick bra, det var jätteroligt att sjunga Heal the world med 7 andra musikartjejer. Allt var bra tills brandlarmet gick mitt när lärarbandet spelade Good Song (gah vad bra det var!). Det sänkte stämningen rejält. Usch. Men sen blev det en till show.
Efter showen följde jag med S och F som oinbjuden gäst hem till K på gröt och pyssel. Som tur var fick jag vara med ändå :)

Idag efter repet i kyrkan gick jag till Åhléns för jag har nämligen tappat bort en till vante!!!! Det är helt otroligt!!!! Jag har nu 3 st vantar som saknar "kompis". Iallafall köpte jag ett par gråa lovikavantar och också en massa scrapbooking-grejor. Åh vad kul det var att stå och välja bland alla fina designark, knappar, blommor, bokstäver och band.
Satte mig på tåget hem mot Helenelund och då hände en rolig grej som gjorde min dag kan man säga :D Mer än så tänker jag inte avslöja..

Nu har vi förresten skaffat gran och klätt den! Den är ljuvligt vacker.



Kommentarer
Postat av: Frida

det låter som en ekvation haha "S+F-(K)=xy" xD
oooh noooo!! inte en till borttappad vante! du kan sätta såna där gummisnoddar på, som man hade när man var liten för att man inte skulle tappa bort dom! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback