ledig på riktigt

Nu känns det konstigt. Inga fler repetitioner. Inga tider att passa. Man sover tills man vaknar och det är man själv som bestämmer hur dagarna ser ut. Hitills har de sett ut såhär:

På julafton vaknade jag halv 6, öppnade paketet i julstrumpan - färgpennor, som jag hade önskat mig - och försökte diskret lägga i föräldrarnas julklapp i deras strumpor. Det gick inte så bra, för mamma är väldigt lättväckt. De blev iallafall glada senare åt sina pepparkaks- och glöggtryffel-strutar från Åre Chokladfabrik. Jag väckte pappa, åt frukost och fick skjuts in till kyrkan. Då var det julspel, mycket mysigt, julklapp från kyrkan och körledaren var en marsipantomte på en chokladstock och en brosch. Efter fika och lite julhandel åkte jag, mamma och pappa hem till småsyskonen och vi fortsatte på våra pepparkakshus som blev riktigt bra. Min lillebrors gestaltning av Söderstation är värd att se. Julbord, sen Kalle Anka. Jag och Vickan hade bestämt att hon skulle vara tomte. Efter att Vickan sa: men lovisa, vi ska ju gå och köpa tuggummi! (skitbra ursäkt) klädde vi ut henne och efter en stund kom det en glad tomtenisse skuttande i mörkret. Hon var jättebra som tomte :)
Jag fick bl.a ett italienskalexikon, fint smink, en neccessär, pengar och badgrejer från Lush. Men en julklapp som egentligen är till Martin och Viktoria, fast som jag också kan njuta av såklart, var playstation 3! Med Singstar! Jippie!! Favoritlåten just nu är Coldplay's Fix You.


På juldagen sov jag mest, och spelade Singstar. Jag och Viktoria såg Förtrollad - en jätterolig film faktiskt! Typiskt amerikansk såklart, men vad väntade man sig. Rolig musik och en himla massa platser i filmen där jag och mamma var när vi var i New York.

På annandagen kom Hanna, Rikard och världens sötaste systersöner:)  och vi åkte skridskor. Det märktes att jag inte åkt skridskor på två år. Kände mig lite som Bambi på hal is. Mina skridskor var jätteobekväma, av någon anledning (jag kunde ju ha dom förut??) men som tur var fick jag låna Hannas.
Vi åkte hem, åt middag, spelade SingStar och busade med Edgar och Agaton :)

Igår gjorde jag heller inte mycket alls. Sov väldigt länge och på kvällen var jag på aerobics på Friskis och Svettis. Det var jätteroligt och skönt att vara lite aktiv.

Idag var vi hos Hanna och Rikard för det är nämligen Edgars födelsedag :) Deras förra grannar, som flyttat till Madrid nu, var där också. De pratade ju mest svenska såklart, men det var kul att höra lite spanska ändå. Vi åt jättegod pannkakstårta och chokladbollar. Nu blev det också Singstar, fast svenska schlagers denna gång. Sen blev det dansmatta också, svårt men roligt!


Imorgon ska jag inte göra något speciellt, kanske sätter mig med scrapbooking-grejerna och fixar. Är också sugen på att köpa fler designark och detaljer, men vi får se.

Jag har fått en vana att alltid stanna uppe sent på natten för att se Grattis Världen och Sex and the city. Nu går inte SATC inatt, men Grattis Världen måste jag se. Jag är helt fast.

Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Frida

aaaaaaaaaah!! jag maste komma hem till dig och spela det nan gang! xD wiiie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback