Idag är det parad uti köket, pepparkakor i långa långa rader....

Lillebror och lillasyster hade julkonsert idag i Filadelfiakyrkan, jättemysigt. Jag, mamma, pappa, storasyster, systersönerna, min gudmor och mammas jobbkamrat var där. Innan åt vi på restaurang Pronto på rörstrandsgatan, jättegod mat. Jag åt en pizza med ruccola, parmaskinka, kronärtskocka och mozzarella. Jag vet inte varför, men jag tycker att det alltid ska vara ruccolasallad på pizzan. Det är så gott. Mamma och Nathalie ville att jag skulle beställa på italienska, men jag var för feg haha.
Träffade många från skolan, och den förre klasskompisen V som man inte träffat på jättelänge. Han var jättetrevlig och verkligen inte som jag väntade mig att han skulle vara. Det var en positiv överraskning.
Var roligt att också träffa gamla lärare.

När vi kom hem åt vi glögg och åt lussebulle. Mysigt.
Jag har bestämt mig för att stanna hemma imorgon också, lika bra att bli frisk ordentligt. Har precis sjukanmält mig på SchoolSoft. 

Nu är det Jane Austen's Persuasion och sängen som gäller.

Godnatt!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback