Drömmar och lussebak

Igår bakade jag lussebullar för första gången iår. Fast besluten om att det banne mig ska bli julstämning i vårt hus stod jag klockan åtta på kvällen och förfärades över hur det blir klumpar i degspadet när man bakar med laktosfritt smör. Som tur var löstes det upp när mjölet kom i och resultatet blev en helt gul plåt där allt satt ihop (som det ska vara). Ungefär vid elva blev de klara och jättegoda.

Idag har jag duschat, ätit tomtegröt och lussebulle och bränt en skiva med spansk/mexikansk musik till ikväll. Lite senare kommer Annie och hämtar upp mig och så åker vi hem till henne och bakar kladdkaka. Sen kommer Johan och vi åker iväg och handlar maten, alltså tacos. Det ska bli kul.

Förresten vill jag tipsa alla om en hemsida där alla utbildningar utomlands står listade.
http://www.plugga-utomlands.se/ Jag har redan bestämt att efter gymnasiet ska jag åka till Gran Canaria och gå på språkskolan i Las Palmas där jag ska ta ett diplom som heter DELE (Diploma de Español como Lengua Extranjera). Kanske behöver jobba lite innan för att få ihop pengar, men eftersom jag redan har boende där så blir det billigare.
Dessutom hittade jag en musikutbildning i Florens, i Italien. Har ju blivit mer och mer intresserad av klassisk musik på senare tid. Det vore så coolt att gå där, dessutom kan jag öva italienskan då också (om jag kommer ihåg något dvs)

Nu ska jag gå och fixa lite... 


                        Igår                                            Ikväll                            Om två år
                               


                                 

Kommentarer
Postat av: Anonym

lussebak är skoj och äta dom ännu skojjigare :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback