Dilemma

Jag hatar att inte veta hur frisk/sjuk man är. I helgen trodde jag att jag bara skulle vara sjuk över helgen och var fast besluten om att gå till skolan på måndag, jag tänkte att då skulle jag komma igång och vara på rätt spår. Men icke sa nicke. Kroppen protesterade mot min satsning och jag fick gå hem. Nu vet jag fortfarande inte om jag ska gå imorgon. Vill inte göra samma misstag igen. Morgondagens skoldag är inte så lång och jag har hela eftermiddagen ledig (som tur är), men är det inte bättre att vara helt säker på att bli frisk? Särskilt med tanke på att på torsdag måste jag gå då jag har rep med ett nummer till julshowen i skolan och långt julspelsrep på kvällen. Men jag tycker faktiskt att det är roligt att gå till skolan (iallafall till spanska och italienskan) och imorgon ska vi fika på spanskan och skicka julkort på italienskan = mys!

Matten, däremot, missar jag mer än gärna. Även fast jag vet att det betyder mer matteplugg på lovet.

Gah! Ska jag helt enkelt vänta och se hur jag mår imorgon bitti? Det brukar iochförsig oftast sluta med att jag inte går, eftersom man ändå är så morgontrött.....

Usch..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback