Aerobics och Almodóvar

Det var skönt att träna på friskis och svettis, även om jag var lite efter när man helt plötsligt skulle vända på alltihop och göra rörelserna åt andra hållet (är lite dålig på att förklara). Passade mig bra, jag som är nybörjare på F&S, att ha lite mer dansutformad träning. Det var roligt att Linda och Sandra var där också.

Pappa hämtade upp mig, jag kom hem, duschade, åt middag och sedan satte jag mig och tittade på Pedro Almodóvars film Allt om min mamma. En av mina favoriter, även om den är lite konstig ibland. Inte direkt en familjefilm. Han är iallafall sjukt bra på att få pyttesmå pusselbitar, ibland i form av sekundkorta klipp, passa ihop senare. Hela tiden kommer små associationer, och nu när jag sett den 3 gånger kan man verkligen märka dem. Hans filmer är nog gjorda för att ses mer än en gång, för att riktigt förstå. Och till och med nu när jag sett den 3 gånger finns det vissa saker jag fortfarande inte greppat helt och hållet.

Nu ska jag snart gå och lägga mig, innan dess ska jag väl plugga lite spanskaord som är till i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback