söndag

Usch vad helgen går fort...
Igår vaknade jag halv 9 (!) trots att jag var ganska trött när jag kom hem halv 2 på natten...suck! varför sover jag inte ut? Iallafall så var det inte mycket jag kunde göra:P Jag gick upp, åt frukost och följde med mamma till Bauhaus och Ica Maxi. Sen vid 3 kom Hanna, Rikard, Edgar och Agaton :D och vi badade först, kanske det sista badet på säsongen. Sen gick vi hem, fikade och efter ett tag skulle vi äta surströmming. Hade sett fram emot att pröva men när jag kände lukten var jag inte lika optimistisk. Uäh! Inbillade mig iallafall att det inte var så farligt, men det tog mig flera minuter från att jag fått surströmmingen i ett tunnbröd till att jag tog en tugga. Det värsta jag vet är när man äter kött/fisk och man biter i någon sena, brosk eller skinn. Jag var livrädd för konstistensen. När jag väl prövar så i första tuggan är det värsta tråden av typ skinn och där blev jag bränd för livet:P Nä det var inte riktigt min kopp te... åt kräftor istället:)
Sen åt vi Ben & Jerry-vaniljglass med hjortronsylt. Gud vad gott:) Visade också filmen om toto... behöver jag säga att jag fick gå ner i början hahah....

Idag vaknade jag vid halv nio, somnade om och drömde jättekonstiga drömmar. Bland annat att jag och några okända kompisar satt ute på uteplatsen och åt middag, det var mörkt. Helt plötsligt blev det månförmörkelse och jag såg ett litet föremål uppe vid månen som föll mot jorden. Det var en känguru! som studsade ner på tomten bredvid. Det kom också en gasell, en zebra och slutligen ett lejon. Drömmen slutade när lejonet bet mig i armen.
Vaknade igen halv 12, åt frukost och satte mig vid datorn. Och nu efter att jag suttit här ska jag ta en cykeltur har jag bestämt.

hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback